13 mars 2015

Reflektion åtta


Det här är visst sista, eller näst sista reflektionen.

Tänkte försöka summera gestaltningsprojektet...





Är glad att det är över.
Kände mig ovanligt dålig på allt det där som ju borde vara barnsligt enkelt och som jag hittills tycker mig ha klarat hyfsat ok....

Att skapa och samtidigt tänka. Att lyckas koppla ihop och länka samman alla olika trådar och samtidigt välkomna nya vilsna tankar.
Men den här gången vet jag inte om det lyckades så bra.
Att skapa och samtidigt tänka -- Biskop 
Att ha roligt och lära
Sätta ord på vad man gör och hela tiden fråga sig varför.


Försökte väva ihop något smart, fyndigt, någon insikt, en fördom eller en berättelse. Om inte för att visa en bild för andra så i alla fall för att visa mig själv vad jag tänker och vad jag vill uttrycka (genom stadsdelen). Men jag lyckades inte fånga upp något som pratade tillräckligt högt. Eller jo, jag fångade upp några små ord i början, men de var alla så hemska att jag inte ville ta i dem riktigt, det slutade med att de ändå fick vara med och grena sig ur väskan. 


Processen gick nog framåt ändå men jag missade några handledningstillfällen vilket var SYND och något som jag hade behövt. Jag är missnöjd med själva undersökandet - att det bara VART SKRAPUPPÅ YTAN.. Upphängningen och "resultatet" är också pest och fy skam. Jag saknade en del lust och glädje...kan ha varit pga att jag kände mig feg och oinspirerad eller så var det bara för att jag knappt sett solen på två månader och vitaminbristerna ätit upp det som jag annars brukar tänka med. Enda gången jag kände att jag hade något på tråden var i mina små vävtavlor. Där hade jag verkligen rooligt och försökte ge mig på något helt nytt. Men sedan försvann även den glädjen..
MEN INGET ont som inte för något gott med sig. Nu i efterhand och med så starka känslor av besvikelse är jag mer sugen än någonsin på att skapa och ha kul igen så jag ska försöka kämpa vidare. Och jag är väldigt tacksam att det gick att säga något om det jag gjort (alla postit-lappar och Nike och Annas kommentarer, tack tack för det tack!!) Det var det bästa av aaaallt. Vill också bli så inspirerande sedan när jag är feeerdigutbildad *~~~*]




GÖRA

SKAPA FRIKTION

NYFIKENHET

ABSTRAHERA

MOD

SKAPA (FIKTIV) TROVÄRDIGHET

GÖRA OM

UTMANA SIG SJÄLV


FORTSÄTTA FORTSÄTTA FORTSÄTTA

FORTSÄTTA FORTSÄTTA FORTSÄTTA

FORTSÄTTA FORTSÄTTA FORTSÄTTA





Det här rabblar eller opererar jag nu in i mitt huvud så att jag automatiskt vid nästa gestaltningstillfälle inte behöver irra runt så rysligt som jag gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar