9 feb. 2014

Vita fläcken, vecka 6





Kom till konstmuseet lagom sent och vandrade ensam runt i högt knarrande gummisulor och min koncentration och inspiration befann sig för djuuupt inne i min lilla hjärna.
Det var helt enkelt fel dag för att uppskatta något och eftersom jag har lite svårt för strippan, tystnaden och mängden av tråkiga tavlor blev det inte bra i torsdags heller. Men jag myste lite med Anastasia Axs små bebisar och fastnade sedan vid en bronsskulptur av Claes Hake - "Sven Stuvare". Lyckas inte hitta just den på google, men några andra fina verk. Gillar när tyngden av materialet inte har någon inverkan och uttrycksfulla ansiktsdrag är för ljuvligt härligt.

Ointresserad och rastlös som jag var at the museeum, kom jag att tänka på en plast som jag ristade för ett tag sedan men som jag ännu inte tryckt som föreställer en person, i ungefär samma känsloläge. Bestämde mig för att trycka den i mammas ateljé men eftersom den var så pass stor att den tog ca 107 min att färga in, så jag hann bara trycka en (bilden ovan). Känner mig inte alls nöjd och kopplingen till museet var väl sådär va...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar