25 jan. 2014

MELLANBILD, vecka 4


Vad passar väl bättre än att starta bloggen med ett självporträtt? Teckning gjord till det lilla mellanprojektet. Jag är nöjd med bilden, mycket eftersom tuschpennor är bäst men också för att det är likt mig. Mitt, och kanske också det mänskliga allmäntillståndet, är alltid mellan massa saker. Här tycker jag mig förnimma känslan av irritation, pest och ansvar -som jag försöker fly undan genom att ta på mig samma pyjamas som jag använde 1996.

Andra bilden var mer ett psykosutspel, där jag började måla ett streck och inte kunde släppa pennan förrän pappret var fullt. Inte särskilt intressant och huvudvärken som kom på köpet var inte värd besväret.



 En sista mELLAnbild fick komma med på min vän ELLA. Ella mellan vänner. Fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar