22 feb. 2015

Reflektion FEM


Har äntligen kommit på en idé där jag kan lämna allt tråkigt flashbacktjat och börja om:] Handledningen var bra och jag fick en hel del förslag trots att jag inte hade med mig någon direkt idé eftersom allt jag kommit på hittills har varit alldeles för dåligt. Men när jag sedan kom hem och bara satte igång med något helt nytt släppte allt och det blev roligt igen.

Jag gjorde om en gammal ram, som fick bli en väv och började väva. Hittade gamla garner, blad, löv och grenar. Blandade det med mjukt papper, mormors gamla marmelucker (oanvända tror jag) och några andra kläder.
Råkade tyvärr klippa av en vävtråd och eftersom det är en enda tråd snurrad runt hela ramen så blev det lite slappt efter det. Så det fick bli små vävar istället. Har under arbetet försökt att koppla in Biskop och lite av mina tidigare tankar, tänkte få med dem i saker, ord och annat in i vävarna, men nu tror jag istället att jag försöker göra en till stor och få med det där istället. . Bättre tagna foton och vad ja ghittat för vävinspiration kommer sen. Svej










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar