27 feb. 2015

Reflektion SEX




Hejdelihej.

Missade tyvärr senaste handledningen pga JOBB. Men projekt biskop rullar på. Det blir inte mysigare än under över under över under med mjuka ulliga garner och små pinnar och allt vad som finns tillgängligt.. Vävningen fortsätter och katterna verkar också vara lyckliga för det.

Började fylla upp min väv (ram) med olika delar. Klippte ut och sparade de jag tyckte mest om och sydde fast på dukar (ex bild 1 och 2). Sedan började jag på en ny, ville göra HUS, byggnader med fönster och dörrar (bild 3 o 5) som jag antingen ska sätta fast på en större ram eller låta sitta kvar i vävramen. Därefter gav jag mig på att göra några runda. Trots att jag verkligen ansträngde mig för att det inte skulle bli vävda skålar, som det lätt blir om man drar åt för hårt uti kanterna, så blev det så ändå..i alla fall de blå-guldiga.. Men med alla trådar som hänger ner under så liknar det maneter lite och det är ju alltid festligt?

Det som kommer att bli svårt nu blir att knyta ihop allt, byggnader, maneter?, de andra vävarna + biskop och få det att bli enhetligt och intressant.. Måste också plocka mer grenar, sten och löv från biskop (om det bara kunde sluta regnaaaaa/snöa/blåsa snart).











Är helt fascinerad av vad man kan VÄVA......
Googlade lite och hittade några fina bilder, bl. a här: http://www.the-brick-house.com/category/art/page/5/










Eller den här av
Romeo Reyna; 1960s, California



//IRiisSs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar