27 okt. 2014

Reflektion assignment #6



Ingrids och mitt assignment till Roman och Jonas:

Utkast från färjan:

Använd elementen
Utmana materialet
Sluta där du började



Kanske var det lite brister i kommunikationen, jag missuppfattade Ingrid och trodde att "Utkast från färjan" var en del av assignmentet (tyckte att det var väldigt poetiskt och passande till elementen) så Jonas hade med det i sitt skapande men Roman hade det inte, så det blev ju bra ändå, både jag och Ingrid fick som vi ville! Jonas gjorde en film där han med sina händer smakade på materialen; vatten, papper och jord. Jag tyckte verkligen att han utmanade materialet och tydligt använde elementen. Han förklarade också att han slutade där han började, då han kopplade samman det här arbetet med sitt första assignment (om jag förstod det rätt). Väldigt bra gjort och den råhet som jag tycker följer när man gör något så konkret och tydligt är underbar! Både Jonas och Roman hade gjort väldigt lekfulla assignments, jag får i alla fall en tydlig bild av hur det är att vara barn och verkligen känna, slafsa med materialen, leka med händerna och ta det man har omkring sig, undersöka det på alla sätt. Som också Roman gjorde med sina installationer. Där han med eld och luft som element, blandade stjärnor med värmeljus och byggde upp på höjden med glas och annat ömtåligt. Också ett tydligt och bra sätt att utmana materialen!
Verkligen sådär höstmysiga bilder och inte tagna med jätteskarp bildskärpa, vilket jag tycker förstärker meningen med att utmana materialet. 









Från Jenny och Didi:

?


Jag gillade verkligen det här assignmentet, ett frågetecken! Vilken genial gåta, det är bara att välja en fråga att besvara/synliggöra. Eller en hemlig dörr, en stängd låda, något abstrakt och svårtydligt? Hittade mina trasiga skor som jag varit på väg att slänga, tänkte doppa dem i färg och sedan spika upp dem på ett träd för att väcka någon fråga om vart jag är på väg....hehe. Men fick för mig att jag visst kunde laga dem så istället tog jag några lergrejer som jag gjort tidigare och tänkt bränna, men inte hunnit. En liten katt fanns det där. Antar att jag hade det där med doppandet kvar i huvudet så jag tog lite nagellack och hällde över den. Målade sedan päls med en tuschpenna och skulle fota den "färdig" för att sedan slänga den i golvet och använda fotot av spillrorna som "slutresultat" men blev lite fäst vid den och kunde inte med att kasta den i golvet.

När assignmentet var så öppet var det inte så svårt att låta tankarna rusa iväg men nog var det svårare att samla ihop dem och avsluta. Då jag fick en så färdig produkt som slutresultat var det också svårt att hitta frågetecknet i den. Gjorde ett ganska kasst försök till att göra det lite kaotiskt med en maaassa bilder bloggen istället.. Det fick bli som det ville tänkte jag, frågan kunde ju också vara vart frågetecknet fanns?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar